Experiment campanii Facebook: Am cheltuit 10,000 lei. Vezi rezultatele

Campanii Facebook performante

Experiment campanii Facebook: Am cheltuit 10,000 lei. Vezi rezultatele

Experiment campanii Facebook: Am cheltuit 10,000 lei. Vezi rezultatele 2560 1707 Iulian

Acesta este primul experiment și test A/B pe care îl facem. Fiecare test viitor va avea un buget de 10,000 lei. Rezultatele le publicăm pe blogul nostru, cât de transparent se poate.

La My Digital, creeăm și optimizăm campanii Facebook încă din 2018. Am avut peste 100 de clienți până în acest moment, și prin urmare, „le-am văzut pe toate”. Dar am vrut să vedem pe pielea noastră, cu deciziile noastre, cât de bine putem să optimizăm campanii Facebook. Iar rezultatele ne-au întrecut așteptările CU ADEVĂRAT. Deci, rămâi până la final 🙂

Să începem!

Am setat una dintre campanii cu un buget total de 3,333 de lei, iar pe cealaltă cu unul de 6,666 lei. Orice altceva (audiențe, strategie de bidding, licitație, obiectiv de optimizare, plasare de anunțuri, creative) a fost exact la fel în ambele cazuri. Totul a fost efectuat prin opțiunea de split testing oferită de Facebook, pentru a ne asigura că facem un test A/B în adevăratul sens al cuvântului (având audiența împărțită în două categorii diferite).

Pentru a fi complet transparenți, acest experiment a fost realizat acum câteva luni bune. Dar rezultatele ne-au depășit complet așteptările, așa că am decis să continuăm pentru puțin mai mult timp testarea, înainte de a publica un articol în acest sens.

Să începem cu rezultatele inițiale ale testului A/B unde una dintre campanii a avut un buget dublu față de cealaltă.

Campania A: 111 lei în buget zilnic pentru 30 de zile = 3333 lei în total
Campania B: 222 lei în buget zilnic pentru 30 de zile = 6666 lei în total

Ai vreo idee care vor fi rezultatele finale? O presupunere ar fi că rezultatele ar fi similare, doar că a doua campanie va avea un număr de conversii dublu, ținând cont că am cheltuit dublu pe acea campanie.

Nu 🙂

Campania A avut un CPA de 20 lei, generând 166 de conversii în 30 de zile.
Campania B a avut un CPA de 14 lei, generând 476 de conversii în 30 de zile.

Un CPA cu 30% mai mic în campania B. Dar, din ce cauză, ținând cont că totul a fost setat exact la fel, mai puțin bugetul? Asta ne-am întrebat și noi.

Așa că am continuat să experimentăm.

Nu o să te mai plictisim cu toți pașii pe care i-am efectuat în continuare prin care am ajuns la rezultatele și concluziile finale. Așa că, hai să trecem pe repede înainte peste detalii și să vedem de ce am avut acest rezultate și cum poți folosi această sugestie în campaniile tale proprii.

Bazându-ne pe acest prim test, ne-am dat seama că faza de învățare a unei campanii de Facebook este de o importanță uriașă. Campania B a ajuns mult mai repede, față de campania A, la un punct unde algoritmii de optimizare au acumulat îndeajuns de multe date legate de conversii pentru a le folosi în scopul convertirii unei și mai mari părți a audienței selectate. Când această schimbare a avut loc, CPA-ul a început să scadă drastic.

Punct important #1: Nu lua decizii pripite. Lasă campania să treacă prin faza de învățare și magia din spatele algoritmilor care rulează campanii Facebook.

Nu e nimic revoluționar în acest prim sfat, dar noi credem că destui marketeri sunt prea grăbiți și nu iau îndeajuns în considerare asta.

Dar nu se încheie nimic aici. Avem un alt punct important pe cale să îl expunem.

Am continuat să iterăm.

Ce se întâmplă dacă grupezi un număr de campanii și le oferi un buget zilnic?

Eh, asta nu este posibil în mod normal prin interfața Facebook Ads Manager, pentru tipul de cont standard. Dar, ținând cont că My Digital este Partener Facebook Marketing, iar în spate avem o echipă de programatori – am reușit să facem asta.

Teoria este: Grupăm toate campaniile și le oferim un singur buget. Apoi, grupăm toate campaniile de retargetare și le dăm un alt buget.

Am încercat de asemenea (cu un alt cont) să grupăm campaniile cu un obiectiv similar și să le dăm un singur buget zilnic.

Iar pe un al treilea cont, am grupat toate campaniile și am setat un buget zilnic pentru tot contul.

Apoi, bugetul zilnic al fiecare campanii specifice a fost ajustat zilnic de către algoritmul nostru propriu, dezvoltat in-house.

Rezultatele?

Atât timp cât am putut să îi oferim algoritmului bazat pe strategiile noastre proprii chiar și mai multe date pe care să se bazeze, re-alocarea zilnică a bugetelor între campanii ne-a ajutat să trecem la un nivel superior de cheltuire a bugetului de marketing.

În momentul în care o campanie începea să arate semne de scădere a performanței, o parte a bugetului ei era mutat automat către o altă campanie cu rezultate mai promițătoare. Iar acest lucru se întâmpla zilnic.

Punct important #2: Gruparea campaniilor și oferirea unui singur buget pentru toate crește scalabilitatea și livrarea către audiențe.

După cum îți imaginezi deja, rezultatele au fost fantastice – în special după o săptămână sau mai mult, când datele statistice deja erau într-un număr destul de mare, iar algoritmii Facebook cât și ai noștri au început să lucreze împreună pentru a crește performanța campaniei.

Și, desigur, trebuie să ne folosim de asta pentru a crește rezultatele clienților noștri. Astfel că, din februarie 2020, oferim acest tip de optimizare pentru toți clienții cu un buget lunar de marketing de minim 10,000 RON, fără nici un cost suplimentar față de termenii stabiliți contractuali.

Cu siguranță, eu, redactorul acestui articol, în momentul de față sunt biased și am interestul de a te face să devii unul dintre clienții noștri. Dar, crede-mă, ca de la un dezvoltator de business la altul, cu siguranță ai nevoie de asta. Te va ajuta să economisești timp, să crești scalabilitatea și să obții mai multe conversii prin campanii Facebook.

Niic măcar nu trebuie să mă crezi pe mine. Contactează-ne astăzi și hai să începem o colaborare de succes pentru ambele părți, pe termen lung.

(Psst.. în momentul de față experimentăm și mai mult cu bugetele campaniilor, atât prin Facebook Ads cât și Google Ads. Rezultatele inițiale sunt promițătoare – iar experimentele de succes cu siguranță vor deveni parte din strategiile noastre de viitor!).