Campanii publicitare pe Facebook: Tips & tricks

Există anumite îndrumări de care te poți lipsi în viață, precum sfaturile din prăjiturile cu răvaș. Sau atunci când cineva îți oferă sfaturi nesolicitate despre relația ta. Însă când vine vorba să desfășori campanii publicitare pe Facebook, lucrurile stau altfel. Noi îți oferim mai jos câteva recomandări utile susținute de mai mulți experți social media despre întrebările pe care ar trebui să ți le pui în procesul de creare a unei campanii publicitare pe Facebook.

Cine se frige cu ciorbă, suflă și-n – știi tu

Înainte de a desfășura o nouă campanie, trebuie să știi unde te afli în momentul de față. Raportul dintre intreacțiuni – like-uri, share-uri și comentarii – și numărul total de like-uri al paginii este primul punct de referință. Prin acesta, poți să îți faci o idee de ansamblu asupra felului în care publicul tău interacționează cu tine în acest moment.

Dacă nu obții o interacțiune relevantă în momentul de față, ar trebui să pui asta pe primul loc înainte de a derula o nouă campanie. O campanie bazată pe interacțiunea deja existentă obține rezultate mai eficiente, de cele mai multe ori.

Campanii publicitare pe Facebook? Dar care sunt obiectivele acestora?

E o întrebare destul de clară, însă și răspunsul trebuie să fie la fel: Care sunt obiectivele urmărite?

Există o mulțime de tipuri de campanii pe care le poți desfășura. Abordarea ta asupra acestora depinde de ceea ce dorești să obții. Vrei să promovezi un anumit produs? Sau doar să îți faci businessul cunoscut către oameni? Acestea sunt întrebările pe care trebuie să ți le pui.

De asemenea, este util să știi cui dorești să te promovezi cu exactitate. Stabilirea publicului țintă este un criteriu esențial. Care este elementul principal de referință al oamenilor cărora te adresezi? E vorba de oameni care au cunoștințe despre domeniul în care activezi sau dorești de fapt să atragi noi persoane către industria în care activezi? Aceste întrebări trebuie să stabilească exact mesajul pe care îl vei transmite dar și felul în care o vei face.

Să stabilești obiectivele clare ale unei campanii publicitare pe Facebook o vor face mult mai eficientă.

Menține felul în care comunici cu oamenii

Nu te gândi că Facebook este un tărâm necunoscut unde trebuie să vorbești o nouă limbă ca să interacționezi cu clienții. Comunică cu aceștia în același fel în care o faci și prin celelalte modalități de marketing pe care le folosești. În caz contrar, riști să te înstrăinezi de publicul țintă și să pierzi clienți.

Nu vrei să creezi o necorcodanță între brandul tău și felul în care îl prezinți pe Facebook. Dacă folosești două voci diferite, nu vei face decât să dezorientezi oamenii. Lipsa de consecvență oferă un sentiment de nesiguranță și poate scade încrederea oamenilor în brandul tău.

Cu alte cuvinte, lasă-ți clienții să fie ei însuși.

Call to action cât mai specific

Nu e de ajuns să inviți oamenii să facă un anumit lucru: este important ce îi înviți să facă mai exact.

Conform unor studii de piață, randamentul campaniilor publicitare pe Facebook este diferit în funcție de acțiunea spre care sunt îndemnați consumatorii. „Află mai multe” este îndemnul cu cea mai slabă performanță, în timp ce ”Cumpără acum” oferă un randament mai mare. Fi specific și direct în momentul în care inviți oamenii să facă un anumit lucru.

Oferă stimulente – și fă-o într-un mod strategic

Un alt mod în care poți motiva oamenii să dea click pe link-ul tău? Oferă-le ceva drăguț.

Când stimulezi oamenii într-un anumit fel să facă o anumită acțiune, de obicei vei obține rezultate mai bune. Iar acest lucru poate fi făcut într-un mod strategic. De exemplu, am desfășurat o campanie de publicitate în care clientul oferea livrare gratuită pentru comenzile de peste 150 de lei în timp ce promova un produs în valoare de 100 de lei. Rezultatul? Oamenii au fost motivați atât să viziteze website-ul, cât și să cumpere încă un produs pe lângă cel promovat pentru a beneficia de livrarea gratuită. Acest mod de publicitate este un exemplu excelent despre cum poți să stimulezi publicul să descopere o gamă mai largă dintre produsele tale pe lângă produsul promovat în campanie.

Acestea au fost doar câteva sfaturi despre derularea unei campanii de publicitate pe Facebook. Dar să știi că mai avem și alți iepuri în joben ași în mânecă prin care putem aduce o perspectivă nouă și inovatoare asupra felului în care îți desfășori campaniile de marketing.

Sună interesant? Hai să colaborăm! Contactează-ne acum pentru o ofertă personalizată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.