Digital marketing: Analiza publicului țintă – Tot ce trebuie să știi

Ca și deținător al unei afaceri sau business online, nu e de ajuns doar să îți promovezi conținutul către cât mai mulți oameni, ci trebuie să îl promovezi către persoanele potrivite.

Publicul țintă este un punct cheie din orice strategie de marketing, întrucât îți oferă o viziune asupra audienței căreia te adresezi, persoanele cărora nu ar trebui să te adresezi, și, în egală măsură, asupra lucrurilor pe care ar trebui să le faci pentru a îți optimiza și eficientiza campaniile de promovare.

Dar ce înseamnă mai exact analiza publicului țintă? Cum funcționează aceasta și în ce fel te poate ajuta? Noi suntem aici să îți arătăm aceste lucruri.

Ce înseamnă analiza publicului țintă?

Analiza publicului țintă înseamnă cercetarea datelor demografice, a preferințelor și intereselor și a altor indicatori dintr-un anumit grup. Urmează mai apoi ca aceste date să fie analizate pentru a înțelege perspectiva clienților unui brand și a motivelor pentru care ei fac parte din acel grup. În acest fel, obiectivul este colectarea câtor mai multe informații de valoare despre ce public țintă trebuie să targetezi și cum poți face asta într-un mod cât mai eficient pentru ca acestea să poată fi folosite cu ușurință în dezvoltarea strategiilor de marketing.

De ce este acest proces unul important?
De ce ar trebui să utilizezi această procedură ca și parte din strategia ta de marketing? Ideea este una simplă: e vorba despre vizibilitatea brandului tău către consumatori și potențiali clienți. Este punctul de întâlnire între intenția potențialilor clienți de a folosi serviciile tale sau a achiziționa produsul tău și abordarea ta ca și antreprenor sau deținător al unui business online în a îi face pe aceștia să înțeleagă de ce ar trebui să te aleagă pe tine în defavoarea competitorilor.
Fiecare pas din această procedură necesită diferite tipuri de colectare și analiză, dar oferă în schimb un răspuns la următoarele întrebări: care este publicul tău țintă? Cum poți să îți promovezi produsele sau serviciile către acesta și prin ce fel de conținut? Cât de mult trebuie să investești pentru a obține un randament cât mai mare? Din fericire, noi oferim soluțiile potrivite pentru ca tu să obții răspunsul la toate aceste întrebări.
Principalele trei beneficii ale analizei publicului țintă
  • Reducerea costurilor de marketing

În momentul de față trendurile din digital marketing arată faptul că cele mai influente campanii de promovare sunt cele care promovează mai puțin conținut dar la o frecvență mai mare. Menținerea acestor campanii aduce totodată și nevoia eficientizării costurilor de marketing raportat la frecvența cu care sunt derulate campaniile.

Astfel, să îți cunoști publicul țintă înseamnă să rezolvi această problemă într-un mod cât mai puțin costisitor. Studiile de caz arată că o analiză eficientă și efectuată în mod corect asupra audienței businessurilor poate reduce costurile de marketing cu până la 56%.

Abonează-te la newsletter pentru a primi următorul nostru e-book care include studiul de caz și alte resurse exclusive. 

  • Poziționarea deasupra competitorilor
Direcționarea conținutului pe care tu îl promovezi către o audiență căreia nu ar trebui să te adresezi nu doar reduce numărul de clienți pe care tu îl obții, dar de asemenea oferă oportunitatea competitorilor tăi de a obține noi clienți dintre cei pe care tu îi pierzi. Orice public țintă este limitat, de aceea este important să obții atenția persoanelor care sunt cele mai interesate de ceea ce brandul tău oferă.

Stabilirea și concretizarea publicului tău țintă este primul pas dintr-un drum lung care te va ajuta să îți promovezi conținutul către persoanele potrivite și să obții noi clienți.

  • Eficientizarea conținutului promovat

Există o problemă majoră când vine vorba de digital marketing: diferența dintre ceea ce cred deținătorii de businessuri online că fac și ceea ce cred clienții despre eforturile acestora. Conform unui studiu de caz publicat, cifrele sunt următoarele: 61% dintre deținătorii de afaceri online cred că folosesc conținutul potrivit pentru promovare.

56% dintre consumatori consideră că businessurile nu au o idee completă asupra nevoilor acestora. 51% dintre consumatori cred că businessurile promovează prea mult conținut irelevant.

Acest lucru înseamnă mai pe scurt că deținătorii de afaceri online pierd teren în fața potențialilor clienți prin promovarea conținutului greșit sau irelevant. De cealaltă parte, dacă peste jumătate dintre consumatori consideră că businessurile nu au o idee concretă despre nevoile acestora, acest lucru înseamnă că există șansa ca tu să fii următorul business care înțelege nevoile consumatorilor și vine cu soluțiile potrivite.

Acum ai posibilitatea să beneficiezi de toate aceste funcționalități printr-o singură soluție integrată. Contactează-ne acum și împreună vom duce afacerea ta spre următorul nivel.

Acest articol este un extras din următorul nostru e-book. Pentru a avea acces la acesta și la alte materiale exclusive, abonează-te la newsletter.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.