3 greșeli des întâlnite în campaniile de pe Facebook

Te-ai întrebat vreodată dacă targetingul tău în campaniile de Facebook este unul corect? Sau în ce fel fac competitorii tăi asta și dacă ai putea îmbunătăți modul în care îți derulezi campaniile? În caz că nu ai făcut-o încă, acum e momentul să obții o nouă perspectivă asupra modului în care te promovezi.

Noi am analizat mai multe date despre campaniile de publicitate care au loc pe Facebook, din mai multe industrii și piețe, iar pe baza acestora vom expune 3 greșeli des întâlnite în campaniile de publicitate de pe Facebook.

  • Testarea improprie a pieței

Uitându-ne la date despre piețele pe care se axează în medie fiecare business care derulează campanii, prima și cea mai importantă greșeală făcută în general de către comercianți este targetingul incorect din punct de vedere demografic. În medie, cei care desfășoară campanii de publicitate plătită pe Facebook folosesc de 1,7 ori mai multe criterii de direcționare a conținutului promovat către publicul țintă decât este nevoie.

Oamenii care fac parte din publicul țintă al unui business, deși au unii indici de preferință în comun, au totuși obiceiuri și metode diferite prin care aleg produsele sau serviciile de care sunt interesați. De aceea, nu este recomandat să fie folosite un număr foarte mare de criterii de piață pentru un singur tip conținut promovat, întrucât se pierde flexbilitatea calculării și bugetării soldului de publicitate. În acest fel, unele dintre campanii vor folosi mai mult buget decât ar trebui, iar pe de altă parte se vor pierde posibile perspective de promovare diferențiată în funcție de piețele cărora te adresezi și publicul țintă.

  • Folosirea incorectă a cuvintelor cheie

Datele arată faptul că mulți dintre comercianți folosesc într-o largă măsură cuvinte cheie în campaniile pe care le desfășoară. În medie, în fiecare campanie se folosesc 17.7 cuvinte cheie. Deși acest lucru nu este neapărat unul negativ, pentru eficientizarea și optimizarea acestora o soluție optimă ar fi împărțirea acestora în mai multe categorii și testarea lor repetată prin campanii mai restrânse pentru a observa care dintre acestea au cea mai mare eficiență. De asemenea, cumularea mai multor tipuri de cuvinte cheie pentru un singur tip de conținut promovat poate aduce un impact negativ asupra felului în care conținutul va ajunge către consumatori, așa că este recomandat ca fiecare campanie să fie derulată în mod separat raportat la indicii de referință pe care aceasta se bazează.

  • Grupa de vârstă este un lucru important

Cine fuge după doi iepuri, nu prinde nici unul. Asta a spus Confucius acum mai bine de 2.500 de ani. Deși lucrurile s-au mai schimbat între timp, spusele lui rămân încă o lecție importantă care se poate regăsi în lucrurile pe care le facem de zi cu zi. Acest principiu se aplică și în publicitate.

Mesajul pe care tu vrei să îl transmiți prin conținutul pe care îl promovezi va fi înțeles în mod total diferit de o persoană de 20 de ani față de una de 40 de ani. De aceea, targetingul în funcție de grupa de vârstă din care face parte publicul tău țintă este un lucru important. Este optim ca audiențele cărora te adresezi să fie separate în mai multe grupuri iar conținutul promovat către acestea să fie adaptat în funcție de indicii de referință specifici acelor grupuri. Mai mult conținut promovat poate să însemne în acest caz rezultate mai bune și să îți ofere o perspectivă de ansamblu asupra publicului asupra căruia ar trebui să îți îndrepți atenția.

Indiferent de publicul căruia te adresezi, nu uita să testezi și analizezi tot timpul datele pe care le ai la dispoziție. Identificarea grupurilor sau piețelor care îți aduc cel mai mare randament al investițiilor pe care tu le faci în publicitate este un lucru crucial pentru dezvoltarea în mod optim a afacerii tale. Soluțiile de promovare în social media oferite de noi te pot ajuta să îndeplinești acest lucru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.